onsdag, oktober 31, 2007

Halv nio!

Efter flera veckors sjukskrivning måste jag vara på jobbet kl. 8.30 i morgon bitti. Öööhhh! Halv nio. Då måste jag ju stiga upp tidigt och kan inte se på morgonTV. Hur skall det gå?

Dotterns nya betalkort har inte kommit fram och det gamla har gått ut. Dessutom har hon inte varit på banken och betalt in avgiften till rund-resan i januari. Det har liksom inte blivit av... aha..inte blivit av, alltså. Jag trodde hon hade gjort det sen länge men en tonåring är väl alltid en tonåring, även på egen hand i Mexiko.... Det känns verkligen hemskt att inte kunna hjälpa dottern ur knipan. Men det kan jag inte. Jag ringde i alla fall utbytes-organisationen och bad dem göra en anmälan med löfte om att pengarna skulle komma in snarast. Det lät som om det intevar något problem, i alla fall inte i Mexiko. Så det löser sig väl.
I skolan har de haft diskussion på samhällskunskapen. De pratade om Gud och Jesus och läraren förklarade helt enkelt att om man inte trodde på Gud, Jesus och den kristna kyrkan så var man förtappad. Slut på den diskussionen. Dottern deltog inte. Hon förstod plötsligt morfars råd om att inte delta, det var plötsligt ett gott råd till en diskussionsglad, lite politiskt aktiv, svensk tonårs-tjej. Gammal är äldst!

Inga kommentarer: