söndag, maj 29, 2011

Hosta och maginfluensa

Jag hostar och dotter har haft maginfluensa. Jag fick receptbelagt hostmedicin från jourläkaren samt intruktion att få min långvariga förkylning utredd. Dottern försökte ringa mig sent igår kväll men kom inte fram. Här hemma ringde det och jag svarade med hjärtat i halsgropen. Ingen i luren. Nu på morgonen läste jag sms:t och det var dottern som ville ha lite kontakt mitt i magbesvären. Å jag kunde inte få kontakt. Så jobbigt!
Nu är lägenheten så gott som klar för fönsterbyten och semester. Alla gardiner är borta, det ligger gamla lakan på bokhyllorna och ett ligger klart för soffan. Växterna står på köksbordet. Nu skall jag bara prata med grannen om vattning av blommorna och överlämnandet av nyckel till lokalen.
På onsdag åker jag till sommarstugan och hantverkarna byter fönster då här är tomt. En städfirma är vidtalad att komma och städa bort slipdammet. Jag har det väldigt bra! Förutom att jag hostar så vansinnigt.

Inga kommentarer: