tisdag, februari 12, 2008

Monte Alban



Dottern har skrivit om sin resa i dagboken nu och satt in lite bilder. Hon har haft en sagolik resa, det syns. Med sig har hon haft, förutom 40 andra utbytestudenter från framför allt Europa, en råtta. :-)
Sent i vår, innan hemresan skall de göra en resa till, till västra delarna av landet den gången. De hann ju inte med allt. Tänka sig!
Jag är så oerhört tacksam att vi kunde skicka iväg henne på det här året. Man kan inte annat än vara tacksam för detta barn! Jag måste få ro och tillfälle att utvärdera dotterns äventyr nån gång. Från det hon bestämde sig till hon kommer hem och skall aklimatisera sig hemma igen....klara sig utan chili. t.ex. :-) Det är ett väldigt tjat om chili.
Mitt sovrum är så fint. Den gråa färgen blev perfekt. Nu har jag satt dit nya handtag på garderoberna, satt upp en krok och gardinstängerna. Nästa steg är gardiner. Symaskinen skall! fram i helgen. Jag köpte så fint tyg på IKEA i höstas. Jag skulle vilja ha ett påslakan i samma tyg.... undrar om det finns kvar?
Min läs-lista har inte blivit längre på ett tag nu. Fast jag har ju läst. Just nu läser jag al-Qiada och vägen till 11/9. Den är oerhört intressant men jag kan bara läsa några sidor i sänder. I min mp3 har jag Murakamis Kafka på stranden...det är tveksamt om jag orkar lyssna färdigt på den. Håhåjaja, kanske en lättläst tant-snusk-bok får följa med hem i morgon?
Jag fattar inte varför texten blir så tät den här gången?

Inga kommentarer: