onsdag, februari 06, 2008

spackel

Här hemma luktar det spackel. Det är en konstig, skarp men inte helt oangenäm lukt. I mtt sovrum har det idag varit 2 män. De har rivit ner tapeterna och spacklat hela rummet. Det hörn jag spacklat var godkännt och gick att tapetsera över, man tackar! Jag var och köpte en färgprovburk med grå färg och målade ett hörn och det blev aldeles för mörkt. Så, iväg igen och köpte en provburk med ljust, ljust grått. Nu har jag målat det i ett hörn och på elementet och det blir så ljust och fint. Det blir alltså ljust, nästan silvergrå väggar i mitt sovrum. Taket blir vitt och jag hoppas det sitter kvar. I det här gamla huset har tak ramlat ner, bara så där. På fredag eftermiddag bör det vara klart och jag kan börja fytta in på lördag och det känns helt makalöst skönt. En sväng till IKEA efter en hylla, en lampskärm och en garderob får det bli lite senare.

Dottern har haft en helt underbar resa genom Mexiko. Vi chattade i måndags och i går och hon hade massor att berätta. Det hade varit Maya-tempel och ännu fler Maya-tempel och pitoreska små städer och bad och de hade dansat salsa till sent på natten och med-resenärerna hade varit roliga och några var säkert kompisar för framtiden. Tänk så glad man blir!

Jag önskar att man blev glad på jobbet också men det verkar aldrig ta slut med omorganisations-eländet. Jag har kollegor som inte kan frigöra sig från oförätter och problem och de mår verkligen inte bra. Ibland blir ett samtal med dem och jag mår inte bra av det. De sprider ledsna tankar omkring sig.

Inga kommentarer: