fredag, mars 08, 2013

Några böcker lästa 2011


Han som vandrar om natten av Marianne FredriksonJag har plockat fram Han som vandrar om natten igen. Det är en sån fantastiskt bok. Jag hade redan läst den en gång då jag packade ner den i väskan inför BB. Dottern föddes och då hon sov läste jag. Man får en speciell känsla för en sån bok. Nu har Byteatern satt upp den som pjäs och innan jag går och ser den vill jag läsa den igen. Jag har stora förhoppningar på den pjäsen.
Jag har inte alls fått samma känsla för nån annan av Marianne Fredrikssons böcker. Möjligen för Simon och ekarna.

12 augusti och jag lyckades få min läslista att försvinna.

men i sommar har jag läst:
Giganternas fall, Follett
Niceville av Stocket
Sockerdöden
En dag, nicholls
Flimmer
Uppgörelsen, Grisham
jag lämnande kvar mitt hjärta, diana...

Inga kommentarer: