fredag, mars 08, 2013

Några böcker lästa 2012

23 feb.
Jobbar fortfarande på Efter fem miljoner år av tystnad.
Läser också I det sista regent. Historien är så vacker och poetiskt.

22 jan.
Härd, Efter fem miljoner år av tystnad. Om språkets utveckling. Börjar med Sahelanthropus tchadensis, vår förmoder för 7 miljoner år sen .... :-)Intressant även om jag, ärligt talat, liksom åker ut ibland. Tappar tråden..
Vaidya, I det sista regnet.
Ekswärd, Härskartekniker.
Lind, Proggiga barnböcker. Väldigt rolig!!

11 jan.
Farah, Adams revben. En berättelse om en kvinna i Somalia. Hon lämnar sin hemby då hon skall giftas bort och hamnar i Mogadishu.

8 januari
och jag läser Franzen Frihet. Fast inte längre. Jag får nog återkomma till denna amerikanska generationsroman....

Utan att på något sätt göra det till ett nyårslöfte... Nu skall jag skriva ner vad jag läser under 2012.
om jag får det här med sidor att funka. :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Läsningstips: börja med sista kapitlet i del 2 och fortsätt sedan med hela del 3 innan du försöker tugga den ganska svårsmälta del 1.
Kanske skulle redigerat boken annorlunda... :-)

Ingemar Härd (som med skammens rodnad på kinderna erkänner att jag googlat mej själv)