söndag, mars 02, 2008

prat prat

Förra söndagen pratade vi, exet, farmor och jag, med dottern. Farmor tyckte det var så roligt, hon vill veta vad dottern har på sig, hur varmt det är, om hon har pengar kvar, och hur det går i skolan. Jag hade skrivit ut de senaste texterna från dotterns resedagbok och de 4 sidorna skulle farmor läsa i lugn och ro, i lugn och ro många gånger.
Sen verkar det som om hon har det så bra att hon inte har tid med mamma. Man får väl glädjas över det. Jag har skickar henne flera tips på jobb och hon skickar sin CV (jomenvisst, alla har CV nu för tiden) och ansöker på lite olika ställen. IKEA,, omsorgen kanske nån restaurang.. jag undrar om hon förstår att om hon får jobb (vilken är svårt under omständigheterna) så blir det säkert inget Boomerang?
Mitt rum börjar bli så fint, gråa väggar, svarta säng-gaveln är på plats. svart hylla med tennburkarna på. gardiner nästan klara. Jag är så nöjd.
Vi var och såg på No land for old men. Det var en...intressant film. Hmmm, utan att avslöja för mycket så måste jag säga att det var mycket blod och mycket utstuderat våld. Fast egentligen har jag ju inte tid att gå på bio, jag har nu 27+10 TV-kanaler (en del dubletter dock) och det från 2 boxar. Allt beror på att jag har 2 scart-uttag på dvd-spelaren, faktiskt :-)

1 kommentar:

Farsan_Baloo sa...

Tjenare! Vill bara påminna om att SOlidaritetsbloggen är igång med ny runda. Denna månaden hjälper vi UNICEF med en hundring.

http://delameddig.blogspot.com

mvh / Marcus