onsdag, april 16, 2008

hemma igen

och jag har köpt grovt bröd. ... som om jag varit borta i flera månader :-)
Resan hem blev låång. Vi startade från Monterrey vid halv 5, flög till Houston (Bush Int. jo jag tackar jag!), bytte till ett plan till Newark och därifrån en flight till Arlanda. Från Arlanda körde vi hem syrran, sov hos henne några timmar och sen vidare hemmåt, sammantaget dryga 1,5 dygn. Pust!
Vi har haft en sån bra resa. Vi har fått se så mycket; ruiner efter de stora indiankulturerna, fantastiskt hantverk, berg, vackra kolonialstäder och rolig konst. Vi har fått lära känna det mexikanska folket lite grann. De verkar vara trevliga och lättsamma. Det roligaste? Förutom att träffa dottern då. Tullum, kanske. Det var historiskt intressant, tydligt och väldigt vackert. Den offentliga konsten i Mexico City och Monterrey, den var så kul och vågad och vacker. Oaxaca, det var en riktigt trevlig stad. Där fanns ett torg där man kunde sitta på en uteservering och titta på folk.

Vi har träffat dottern och det var så roligt. Även om jag grät en skvätt då vi skildes åt så var det så härligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt det låter... Jag ska läsa din blogg litet bättre i lugn o ro vid senare tillfällen!

Att resa är att uppleva...