onsdag, april 02, 2008

vilodag

kan man behova... och det har vi gamlingar haft idag. Vi har promenerat upp till kyrkan pa kullen i norr... den har 273 trappsteg horde vi och nojde oss med de 25 forsta...och sen vilade vi pa maten och sen promenerade vi till kyrkan pa kullen i soder. Den hade inte sa manga steg men vi nojde oss med att sitta en stund vid trappen. San Cristobal ar verkligen en vacker och trevlig stad. Den kanns som Visby eller Stralsund eller Tallin, de gamla husen finns kvar och man vardar dem. Fasaderna ar helt slutna med gallerforsedda fonster och stangda portar men ibland kan man kika in och da ser man de finaste innergardar med blommor och koksbord och barn som laser laxor eller sa ar det en bil och massa brate.... :-) det ar som hemma.
Vi har fatt en reprimand ocksa.... vi gick in pa Burger King och bestallde varsin maltid, vi har provat lite av varje i matvag och kanske inte talt allt sa en hambugare ville vi ha. Da steg det in en australiensare och talade om for mig att vi borde stodja det lokala naringslivet.... jag holl med honom, klart som korvspad fast pa engelska....och halvt om halvt fragade mig om Burger King var det.....lokalt... det var det ju inte sa jag. ;-) I efterhand kan man komma pa manga bra svar. Hur kom han till Mexiko? med bat? Principiellet holl jag med men man kommer inte langt med bara principer. ju!
Nu har vi suttit pa torget och tittat pa folk, riktigt trevligt precis som hemma.
Har ar got om backpackers av en helt annan sort an var. De reser billigtbilligt, vi har hort dem jamfora vem som bott billigast och de duschar nog inte alla dagar. men tank, natt sant gjorde jag 79 redan. Ha! done that!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV de LCD, I hope you enjoy. The address is http://tv-lcd.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Hej!

Jag såg på solidaritetsbloggen att du stödjer UNICEF och det är vi jätteglada för. Allt enskilt engagemang är oerhört betydelsefullt för oss eftersom vi är begränsade när det gäller köp av medialt utrymme. Därför vill jag nu tipsa dig om vår kampanj som vi driver under hela april. Kolla gärna in www.unicef.se, jag hoppas att du hittar något som du kan tänka dig att förmedla vidare. Ha en bra dag och hör gärna av dig om du har några frågor!

Jessica
jskendari@unicef.se