onsdag, juni 11, 2008

2 dygn

om 2 dygn har jag henne här hemma.
Jag sitter här och är rastlös och gäspar av ren nervositet. Jag vill att det skall vara fredag kväll nu.
Dottern skriver att vi inte kan missa henne då vi möter henne. Hon kommer att ha sin julklaps-sombrero på sig, den får ju inte plats i bagaget. Nej, den får nog inte det. Vi såg den då vi besökte henne och den är milt sagt omfångsrik.
Jag har boat runt här hela veckan. Jag har städat hennes rum, bäddat sängen och lagt Ior överst som jag brukar. Jag har slängt ut hennes gamla matta och lagt på en fin trasmatta. Scoutskjortan hänger på garderobsdörren och en-hjulingen är dammad och klar att åter-erövras. I skafferiet finns det glutenfritt mjöl, knäckebröd och bröd att rosta. I frysen finns det kanelbullar. Allt klart!

Inga kommentarer: