söndag, november 04, 2007

God Jul!

önskar jag Er alla! :-)
Idag har jag varit på årets första julmarknad. Det fanns tomtar och änglar och skink-smörgåsar och cykelsits-skydd och yllemössor och glögg och sill och korv och saffransbröd och ... ja, allt man behöver för att ha en mysig jul. Jag köpte ett gryt-underlägg i form av en dalahäst, i gul tovad ull. Det var på något sätt väldigt svenskt och väldigt fult och väldigt folklore. Det blir bra till jul-paketet till dottern.
Jag har också köpt en Amelias julnummer med pepparkaks-prydnader, De Ni!. Tänk att julen kan vara så vacker. De föreslår hjärtformade, vita pynt med änglar på och mörkrosa julstrumpor i form av skridskor, värmeljus i guldfärgade ljuslyktor och lila glittriga stavar att hänga i granen. Pust! Jag vill ha röda ljus och tomtar med ullhår och piprensare. Jag är mer en rustik-jul:are än glitter-jul:are. De föreslår också tidningspapper för att göra julklapparna personliga....hm! , gjort det redan i flera år, jag startade trenden! Det fanns ett recept på löjroms-gravad strämming med sås till som verkligen ser god ut.
Nu skall jag titta på Alien 4.

Inga kommentarer: