onsdag, november 21, 2007

Tulum, igen


En arbetskamrat var på Yukatanhalvön i våras och de reste runt som vi tänker göra. Jag fick se hennes foton och plötsligt längtade jag till Mexiko....varmt och skönt och bada och solglasögon och ruiner och frukt och.. Hmm, varför valde vi just Mexiko? Karibien verkar precis lika underbart..hmmm.

Dottern skall shoppa lite. De väntar kallare väder där borta, kanske nedåt 5 grader varmt...bara. Bortskämda människor! Jag skall fylla en 3kilos låda med snö och skicka!

På lördag skall jag gå på julmarknad på Liseberg. Jag ser verkligen fram emot det. Jag har visserligen redan varit på en julmarknad men man kan ju inte besöka för många, tycker jag. Lisebergs verkar var jättestor och listan på utbudet bådar gott. Det är mycket hantverk och det finns gott om gott fika och god mat.

Inga kommentarer: