torsdag, januari 24, 2008

Cozumel..

Vi ska inte till Isla de Mujeres. Vi ska till Cozumel. jaja, ö som ö, underbart blir det i alla fall. Om Cozumel står det...Mexikos största ö, namnet betyder Svalornas plats och ön var helgad till Ixchel, fruktbarhetens gudinna. Ön har härliga stränder och dykplatser och det hela låter perfekt. Jag har börjar räkna ner så smått.

:-)

Den där uppryckningen jag efterlyste förra onsdagen har nog dykt upp. I helgen städade jag, tvättade och plockade bort julsakerna. Jag gick en lång promenad, vi tog naturligtvis en lång fikapaus också, och jag läste en lång bit i min bok om Al Qaida. Boken är inte så upplyftande men väldigt intressant.
Problemet just nu är katten... vem kan ta hand om honom då vi är borta? Det är inte lätt att hitta nån bara så där. Jag är dock fortfarande optimistisk, det löser sig.

God Natt!

Inga kommentarer: