lördag, september 08, 2007

17

fast nu får jag nog sluta räkna annars blir det olidligt. Jag börjar räkna igen då min resa till Mexiko närmar sig, säger vi.
OK, nu har dotterns tillvaro i Mexiko stabiliserat sig, tror jag. Nu vill hon ha sin mobiltelefon upplåst och de tyder väl på att det skapas ett socialt kontaktnät där borta i Monterrey, eller hur!? Yes!Yes! :-)
Så, på fredag går jag till Telia och fixar upplåsning av dotterns telefon och ... ta Telia om det inte går att göra "på håll" som de lovat. Då blir det ett stycke vansinnig mamma... en lejoninna, Ni vet, som slåss för sina ungar.
Själv har jag legat hemma med förkylning i 3 dygn och 150 näsdukar. Har legat i soffan och legat i sängen, tömt vattenflaskan och fyllt på den för att tömma den igen. Vilken pärs!
Dotterns rum har förvandlats till tvätt-central med tvätthögar över hela golvet. De skall bort i morgon om jag bara orkar gå ner i tvättstugan. Säg ingenting till dotters om det, just smutstvätt på golvet är en våra vanligaste mamma-dotter-tjafs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre idag.. smutstvätt på golvet... *s* det tror jag är trätoämnen i många hem!

NÄR ska du åka till Mexico? Det låter väldigt spännande...