måndag, september 10, 2007

Direktkontakt

I går kväll hade dottern och jag direktkontakt via Hotmail Messenger! Jag skulle bara stänga av datorn och gå och lägga mig då jag såg att hon var inloggad. Det kändes verkligen konstigt, att prata så direkt. Skriva och läsa direkt och sen skriva.
Hon var lite lessen, kände sig ofri och hade nog tråkigt. Här hemma har hon varit väldigt aktiv de senare åren och där borta har inget satt igång, socialt sett. Hon kan inte heller ta cykeln eller bussen och sticka iväg. Hennes vardag är mer ofri, precis som hon känner. Hon längtade efter oss här hemma i Sverige. Jag kunde ju inte skriva annat än att hon får leva med längtan och njuta av allt annat. Enda boten är ju att komma hem och jag bara tar för givet att det inte är tänkbart.
Frågan är om det är bra att vi chattar så där. Rådet från YFU är att studenten inte skall ha så mycket kontakt med "hemma".
Syrran och jag har diskuterat datum för vår Mexiko-resa. Påsken är inte så bra. Dottern skall tydligen till USA med familjen. Det låter ju kul, om det går. Vi vet inte hur det fungerar med student-visa och svenskt medborgarskap å så. Jag vill inte! att det blir något strul vid gränsen. Vi kanske lägger resan så att vi reser över lagom till påsk och sen hälsar på dottern sista dagarna...kanske. Vi skall ta det stora beslutet sista helgen i september.
Jag skall i alla fall gå till jobbet i morgon, lite hosta och lite snorigt är det men det är i alla fall över för den här gången, tack och lov.

Inga kommentarer: