måndag, augusti 20, 2007

2 dygn kvar

tills dottern åker till Mexiko. Så här dax, 7.40, om 2 dygn sitter vi nog och äter frukost på hotellet i Malmö, redo att straxt sätta oss i bilen och åka över bron till Kastrup.
Dottern är klart nervös nu. I går kväll började hon packa ner allt som legat på bordet i sin ryggsäck. Säcken får inte väga mer än 23 kg. Allt fick inte riktigt plats. Vi packade ner några tunga saker i en extra packrulle, då blir det 2 kollin och inget väger mer än 23kg. Sen då hon skall flyga Mexico City - Monterrey kan hon sätta packrullen ovanpå ryggsäcken - det blir en! tillåten jätte-ryggsäck med några kilos övervikt.
Vi, förresten.... jag försöker hålla mig utanför jobbet men samtidigt som jag känner att hon behöver mig där som stöd blir hon irriterad på att jag finns i närheten. Nu hoppas jag hon sovit gott i natt och är utvilad.
Dottern skall till skolan och säga hejdå till några lärare och få en översättning av betygen undertecknad och jag skall till NP och få de sista dokumenten legitimerade. Vi skall köpa ett internationellt telefonkort också, det glömmer jag hela tiden.
Helgen har varit så bra. Kompisen var så trevlig och knytkalaset på lördag eftermiddag blev lyckad och pappan var ut och köpte en plastsäck att stoppa ryggsäcken i och vi var hem till farmor och vi har varit rätt avslappnade. Jag tog en tur till stan för att rå mig själv en stund men det blev en dyr utflykt. Jag shoppade loss och kom hem med en riktigt snygg kofta och svarta byxor till vintern. ..och en ny mobiltelefon, jag klämde sönder den gamla i bilen, mellan sätet och dörren...fråga inte!
Nu slår det mig att jag måste ha lite rena kläder med mig till Malmö, jag med...och tandborste. Det är bäst jag fixar det nu, innan Mexiko-packandet tar fart igen.

Inga kommentarer: