söndag, augusti 26, 2007

4 dagar

..dotterns 4:de dag i Mexiko och jag har fått e-post och ett kort telefonsamtal. Tänk vilken skillnad det är mellan inga ord och några ord. :-)) Hon har flyttat in hos familjen och de verkar vara så trevliga och redan idag träffar hon det vi så svenskt kallar den "utökade familjen"... släkten...vid den barbeque de har varje helg..varje helg... de träffar släkten varje helg!!? Det blir skillnad det för dottern, jätteroligt!.. vi har knappt någon släkt alls och vi bor lite utspritt och träffas inte så ofta.
Tänk så mycket energi man får av positiva besked, förresten. Då dottern äntligen hört av sig och jag hört, med egna öron, att allt är bra så fick jag energi nog att fixa bokhyllan. Den har stått halvt nedtagen sen jag vet inte när för att jag skulle få plats med data-bordet. Nu är hyllan helt nedplockad, flyttad på och nästan upp-plockad. Schyst! Jag är å andra sidan helt ledbruten och har fått ta extra tabletten.. men va´17! det kan det vara värt, det skulle ju göras.
I morgon skall jag börja jobba.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att allt gått bra och att dottern hörde av sig... :-) Man vill ju VETA för att känna sig riktigt trygg.

En helt annan sak... Vad snyggt du har fixat till din blogg. Linneakannan passar perfekt - Linnéåret som det är....