torsdag, juli 26, 2007

26 dagar...

Nu har vi skapat en packa-för-Mexiko-yta där vi kan samla allt som skall med. Det är så bra att lägga dit grejer allteftersom man kommer på dem. Presenterna, en Pippi-handduk och husapoteket ligger där så långt.
De ringde från utbytes-organisationen och kollade hur det gick med visumet. Jag har fått besked från ambassaden i Stockholm att dotterns papper är scannande och iväg-skickade men enligt organisationen så är det inte så. Student nr 2 till Mexiko har tydligen fått reda på att allt ligger kvar på ambassaden och väntar på ytterligare dokument. De skulle jobba vidare med problemet. Så.......skall jag ringa min kontakt på ambassaden igen och dubbelkolla beskedet från förrförra veckan eller ska jag låte det bero och lita på besked och organisation? Prekärt, kära Ni!
Jag får sån lust att svära!

Inga kommentarer: