lördag, juli 07, 2007

46 dagar kvar

Om 46 dagar sätter sig min dotter på ett plan till Mexiko.
Idag har vi bara varit. Vi sov till 11 och det var så skönt. Det blev frukost på balkongen och vi pratade om upplevelser. Vad fick de bolivianska flickorna med sig hem? Vad kommer de att berätta där hemma? Vi hoppas så att de får infria sina drömmar, de ville bli arkeologer, lärare och reseledare. Bara det att de tänkt tanken och kan föreställa sig att det är möjligt gör är det möjligt! Jag hoppas dottern också kan infria sin dröm om att arbeta med bistånd eller bli diplomat. Kan spanska och franska vara en bra kombination? Kan hon komma tillbaka till Bolivia som volontär eller som diplomat senare i livet? Jag säger bara att hon måste ha gästrum!

Det är Earth Live–gala idag. Först tänkte vi att artisterna bara kommer flygande och river av en låt, får sin uppmärksamhet och så är det klart…sen tänkte vi att det ju är bra att vår miljö får uppmärksamhet och artister är väl också angelägna om jorden, väl? Vi beslöt att köpa utsläppsrättigheter för hennes och min (jag åker och hälsar på i april 2008) resa till Mexiko. Tänk att det nästan är koolt att vara miljömedveten nu.

Idag fanns äntligen betygen på skolans hemsida. Dottern hade MVG i alla ämnen utom musik. Vad säga?

Det är 46 dagar kvar.

Inga kommentarer: