måndag, juli 23, 2007

29 dagar kvar

...borde det vara, eller hur?
Dottern kom hem från Jingis idag. Hon var aldeles slut, hungrig och smutsig men slängde sig genast på sängen och började läsa Harry Potter and the Deathly Hallows. Vi har pratat lite över maten, då vi tittade på Sommartorpet och lite då å då men uppmärksamheten ligger i boken. Den är visst jättebra, hon kommer ut ur rummet och stönar lätt då det händer något speciellt spännande. Tydligen är det något extra viktigt som har med Dumbledore att göra... har man missbedömt honom? Det finns ju en hel del recensioner att läsa men jag läser dem inte, jag vill ha spänningen kvar. Dottern har lovat att inte avslöja något men jag märker att det är svårt för henne att inte berätta. Det var ingen idé att läsa HP och halvblodsprinsen för att fräscha upp minnet heller, sa hon, för det är detaljer från hela serien. Bara att vänta tills jag får överta boken, alltså.
Eftersom det luktar illa om utrustningen, dottern själv är duschad så här dax :-), hade jag hellre sett att hon hängde ut allt på vädring men jag har inte hjärta att tjata om såna pettitesser då Harry Potter drar. Sen tänker jag dra upp henne vid halv 9 i morgon bitti för att hjälpa till med tvätten.....

Inga kommentarer: